©2019 Bilberry Hill - info(at)bilberryhill.fi

Bilberry Hill -keittiössä

Olen graafisen suunnittelun ammattilainen joka rakastui ruuanlaittoon. Työni lisäksi suunnittelen mm. ruokakuvauksia sekä reseptiikkaa.

Olen onnekas, sillä olen päässyt työskentelemään monen huippukokin kanssa.

KOKKAUSOPISSA

Sain monet hyvät kokkausopit ja vinkit ruokakuvauksissa kurkkimalla mm. chef Aki Wahlmanin, Suomen kokkimaajoukkeen johtaja Kristian Vuojäven, Kinuskikissa Sini Visan, Hellapoliisi Kati Jaakosen ja villiyrttilähettiläs Sami Tallbegin olan takaa. Hurahdin ruuanlaittoon ja leivontaan!

VATSA HUUSI APUA

Muutama vuosi sitten vatsa alkoi huutaa apua. Äänekkäästi. "Tavallisista" aineksista kokkaaminen kohtasi kolauksen. Tuntui että vatsa kipeytyi ja turposi kaikesta, mitä söin. Suolisto teki kuperkeikkaa.

Ei todettu maitoallergiaa eikä allergiaa gluteenillekaan. Maitotuotteet ja gluteeni

eivät vain eivät enää sopineet vatsalleni. 

Selvisi, että pari vuotta kestäneet vahvat särkylääkekuurit olivat herkistäneet vatsan ja suoliston. Lääkkeet oli määrätty välilevyn pullistumasta aiheutuneeseen krooniseen selkäkipuun.

Stressasin tilanteesta kovasti. Lopulta kokeilin ruokavalion muuttamista maidottomaksi ja gluteenittomaksi.  Ja rakkaasta ruisleivästä piti luopua!

 

 

Kävin ruokakursseilla, testasin ruoka-aineita ja opettelin leipomaan maidottomista ja gluteenittomista aineksista.

VOITON PUOLELLE

Tasapaino löytyi loppujen lopuksi sopivalla ruokavaliolla. Vatsan murina hiljeni ja turvotus katosi. Ruokavalion muutokset onnistuivat hiljalleen yritysten ja erehdysten kautta.

RESEPTIT KAIKKIEN KÄYTTÖÖN

Haluan jakaa kaikille oppimani niksit maidottomien ja gluteenittomien ruokien reseptiikasta. Toivon, että niistä on iloa sinullekin!

Terveisin,

Sinikka Paanila & Bilberry Hill

Miten onnistut kokkaamaan maidottomista ja gluteenittomista aineksista?

Maidoton ja gluteeniton vadelmamoussekakku
Vegaaninen Coleslaw eli varhaiskaalisalaatti
LÖYDÄT ITSELLESI SOPIVAT AINEKSET 

Resepteissä on käytetään helposti sulavia, maidottomia ja gluteenittomia, FODMAP-ruokavalioon sopivia aineksia. 

1

EI STRESSIÄ

Tehdään kaikki simppelisti. Ainekset löytyvät tavallisista supermarketeista ja lopputulos näyttää & maistuu hyvältä.

2

3

OPIT UUTTA

Opit valmistamaan itsellesi ja kehollesi sopivaa ruokaa. Tutustut myös uusiin raaka-aineisiin ja uusiin tapoihin tehdä ruokaa ja leivonnaisia.